tisdag 29 januari 2008

Positivismen flödar

Jobbar stenhårt på nya positiva jag. Igårkväll kom jag på att jag kanske hade slarvat bort handkassan på jobbet= katastrof. Men jag lugnade mig med logiska tankar och VÄGRADE att stressa hela natten utan förträngde det och hade världens bästa kväll med pojkvännen. Och när jag kom på morgonen så låg den ju i sin låda.
Vanliga jag hade haft ont i magen hela natten och sprungit till jobbet i förtid men jag gör inte sånt längre.

Var på arbetsintervju igår och tror att jag gjorde ett bra jobb med att sälja mig. Kändes så i alla fall, och man blir ju alltid pepp av att prata om hur bra man själv är.

Jag jobbar också på att inte bara sitta och läsa bloggar av anatjejer på arbetstid, igår satt jag och gjorde IQtest (126 alltid varför får jag aldrig 131 så jag kan vara med i mensa?) och idag sökte jag universitetsutbildningar. Juridik eller miljövetenskap, vet inte kan inte bestämma mig. Juridik är ju mer användbar osv men miljövetenskap gör mig lycklig. Ska väl tillägga att jag utöver detta sökande gör mina arbetsuppgifter, det är bara det att det inte alltid finns saker att göra.

Har fortfarande koll på kalorierna men bara lite löst. Igårkväll tryckte jag i mig yoghurt banan och kesella för att komma upp i 1500. Kändes bra.

Inga kommentarer: