torsdag 17 januari 2008

Utåtspiral aight?

Igår var äckelhetsätning och känner mig så vidrig idag. Men det kändes skönt att märka hur mycket tidigare det tar stopp än det gjorde förr. Och hur mycket äckligare jag mår idag.
Måste upprepa detta: jag klarade 15 dagar jag klarade 15 dagar jag klarade 15 dagar.

Alla impulser skriker ät ingenting idag men jag tänker inte lyssna. För det är precis i det här läget jag begränsar mig till 1200 och blir hungrig som fan och sen går allt åt helvete. SKA INTE. Allt känns vidrigt just nu men hitills har ändå januari varit den bästa månaden sen typ augusti. Och augusti var mest ångest ändå.

Regler:
1200 - 1500 kcal i tre till fyra dagar beroende på hur det känns
En dag upp till 2000
Den dagen ska vara en dag när jag har saker att göra, alltså inte riskerar att bli alltför inne i det.
Träna tre till fem ggr i veckan, tre MÅSTE vara hårda konditionspass typ spinning
Hålla på med stegräknaren och försöka gå 10 000 minst
Fortsätta på den väldigt låga takten av 1.5 kg i månaden, det borde se till att det bara är fett som försvinner. Alltså väga 64 den första februari, om två veckor. I morse stod vågen på 66.7 men jag VET VET VET att det inte är sant för hallå igår morse var den på 65.1 och jag tror att även det var överdrivet. Måste fixa det här nu va.

Enda jag är rädd för är att det kommer att bli svårare nu när jag har brutit förtrollningen, första hetsätningen med den här metoden och det här året. Men det måste gå bara jag litar på planen och inte försöker göra för mycket för snabbt. Klara klara klara.
Om jag inte väger 64 om två veckor är det okej, det är nog ändå mer än 1.5. Så målet klarades även med 64.3 och även om det inte klaras så är det underordnat målet att inte hetsäta.

Utåtspiral utåtspiral. Bara för att jag upprepade ett gammalt mönster betyder inte att jag befinner mig på utgångspunkten.

Inga kommentarer: