onsdag 1 augusti 2007

Låst

Dörren är låst.
America's next top model Cycle 8 på datorn och jag halvligger på sängen. Tutorial vid två - jag gick inte. Lecture vid tre - jag gick inte.
Officiell ursäkt: jag är sjuk men jag vet ju att jag hade kunnat gå. Speciell för att det jag gjorde istället var att vandra tre kilometer till närmaste mataffär och handla för veckan. Orkar man det orkar man skola.
I och för sig hade jag ingen mat alls hemma så det var ganska nödvändigt att handla, men det hade jag kunnat göra efteråt. Pojkvännen erbjöd sig att följa med och det är ju därför, inte för sjukdom och inte för leda över skolan som jag gick nu, när jag vet att han inte kunde följa med.
Orkar inte ha åskådare till mina noggranna granskningar av kaloritabeller och tvekande i oändlighet över vad jag får köpa.

Hellre går jag ensam och gör honom ledsen.

Varit sjuk och inte hungrig alls så jag har nästan alla av mina dagliga 1200 kcal kvar vilket ledde till att jag köpte viktväktar dessert och det är den jag äter nu och det är därför dörren är låst.

Inga kommentarer: