lördag 18 augusti 2007

Jag vill inte leva så här längre.

Dagen spenderades på golvet. Jag stirrade i taket och drack cola light.
Jag orkar inte ha det så här längre. Det är inget liv.

Jag trodde att jag hade kontroll på det, att det var en viktig del av mitt liv att gå ner i vikt men att annat var viktigare. Men den senaste veckan då jag inte gått ner ett skit har jag märkt hur extremt mycket det påverkar mig. Alla dessa rigorösa kontroller.

Så för första gången bad jag pojkvännen om hjälp och han fanns där för mig. Jag ska börja äta mer, 1500 kcal om dagen. Och jag ska äta ett mål tillsammans med honom varje dag och en gång i veckan ska han laga åt mig. Jag vill inte gå upp i vikt, jag vill fortfarande ner och gud vet om det kommer att gå att förena dessa två med att må bra men jag ska försöka. Jag vill inte låta det ta över mitt liv.

Till middag idag åt jag en halv portion pasta som han lagat åt mig och ja det är en stor sak för mig.

Inga kommentarer: