lördag 11 augusti 2007

AFL

Idag min Australiensiska vän med mig och min bästa svenska vän här till MCG för att se en Australiensisk Fotbollsmatch. Första gången jag hörde om footy frågade jag om det var samma som Amerikansk fotboll, och jag tror aldrig att jag har sett australiensare så förolämpade. Fast vid första anblicken är de lika, liknande boll och mycket mera användning av händer än fötter.
Det var svinkallt att sitta på utomhusarenan i två timmar, även om vintern här inte på något sätt motsvarar den i Sverige så blir det ganska kallt ibland. Men kul var det.

Sen vandring genom Melbourne centrum och middag på en av alla underbara billiga sushiresturanger som finns överallt. Vissa fnyser åt asien-invationen här men jag älskar alla resturanger och affärer den för med sig.

Inga kommentarer: