onsdag 22 augusti 2007

Blabla

Jag känner att en hetsätning är på väg och jag hatar det. Bara två veckor och en dag sen min senaste, och blä. Inte att jag kommer att hetsäta idag eller så, men när jag helt plötsligt kommer på mig själv med att ägna en hel föreläsning åt att tänka på bröd då är tecknen där. Men jag vill verkligen inte, ska hålla emot allt jag kan.

Hetsätningar är det värsta som finns men det glömmer jag alltid mellan gångerna. Just nu verkar det så bäst att få glömma alla förbud och äta äta äta. Men när jag väl spricker och gör det så är det bara hets och ångest och sen extremt illamående som kan hålla i sig i dagar. Och så lovar lovar jag att inte göra det igen. Inga av de tips jag läser funkar, att bara unna sig det jag är sugen på i en liten mängd går inte för det är inte maten som är grejen. Det är att slippa alla förbuden för en liten stund.

Fast nu loggar jag allt jag äter på CalorieCounter och det kanske hjälper, kanske blir jag så äcklad av tanken att logga alla kalorier att jag inte äter dem. Hoppas.

Sitter annars och kämpar med mig själv för jag har 400 kalorier kvar idag och en del av mig säger ät dem nu då! och en större säger nej nej nej nej spara!

Inga kommentarer: