måndag 13 augusti 2007

CocaCola Veins

Jag har 54 burkar med cola light i mitt rum.

När jag handlade mat i fredags såg jag att Safeway sålde 30pack med cola light för 12.50, ungefär 75 kronor. Eftersom jag varken har körkort eller bil och inte kände för att bära det hela vägen hem smsade jag pojkvännen och frågade om han skulle förbi och kunde köpa åt mig. Det skulle han inte så i lördags bad jag en bilburen vän att köra mig så jag fick min älskade aspartamdryck. Igår kväll kom pojkvännen in i mitt rum, kastade en blick på mitt golv där 30packet stod. "oh you must be shitting me"
Han hade tydligen tvingat sin kompis att köpa åt mig också. Så nu har jag 54 burkar.

Måste räcka ett tag, har redan gränsen en per dag men funderar på att dra ner till fyra i veckan. Vet inte vad jag tror om alla aspartamvarningar men en om dagen kan inte vara bra.
Men ärligt, i valet mellan att få cancer och att vara tjock väljer jag cancer. Varje gång.

Inga kommentarer: